Tuesday 17 January 2012

jalan jem!!!

Ermmm.... citer menarik ari ni tentang kesesakan lalu lintas disebabkan satu kemalangan jalan raya kat area jalan skudai.. tapi kemalangan tu berlaku area laluan ke bandar. Kemalangan xlah teruk sangat. Cuma antara kereta n motor je. Mangsa pun x cedera truk. Just luka sedikit di lutut n siku. Tapi sepanjang perjalanan aku balik ke umah aku, aku nengok jalan jem giler.. gerak sket2 aje.. kalo aku di laluan tu, mesti aku tensen walaupun bukan aku yg drive.. haha.. yelah, da kalo jem mana ada oang yg suka. ye tak?? Tapi itulah lumrah hidup. Asal ada kemalangan, mesti jalan jem. Truk ke x tetap jem.. sebabnya cuma satu, sumer oang yg lalu nak perati apa yg berlaku. kalo tolong xpe, ni tolong tengok je.. tapi cian gak lah aku tgk oang tadi tu. Apepun, pengalaman melihat sendiri accident kat kl mmg aku xleh lupakan. Aku nengok oang melayu kita terperosok bawah treller. Yg tinggal cuma bahagian kepala sampai separuh badan je. Sebahagian lagi sampai ke kaki aku x nampak kat mana. Masa tuh, aku trus menangis n bc doa mintak perjalanan aku n hubby aku selamat sampai ke umah. Buat kengkawan sumer, Hati2lah kalo memandu. Malang x berbau... Susuli keluar umah dengan doa. Hanya Dia sahajalah yg tau ape yg kita tidak tau. Wallahualam..

No comments:

Post a Comment